dinsdag 4 december 2012

VOORBEREIDINGEN MAROKKO PER MOTOR

SEPTEMBER 2012

Lekker gemaakt door onze onverwachte off-road avonturen tijdens de Tsarenrit in Rusland vorig jaar (tsarenrit2011.blogspot.com) en enkele uitdagende cursusdagen in Noord-Frank vonden Martijn en ik dat het er dit jaar van moest komen: zandhappen in Marokko. Ride-on Motortours bood precies wat we wilden: twee weken, motorvervoer naar Spanje, veel bergen, zand en langs de mooiste Koningssteden.

Dat ging natuurlijk niet op mijn vertrouwde BMW. Dus op zoek naar een 'hoog-op-zijn-poten' motor. Het werd een gave kaki-kleurige Yamaha 660 Ténéré. Voor de BMW 1200 GS van Martijn moest het al genieten zijn. We schaften allebei nieuwe stevige aluminiumkoffers aan en klaar waren we.

Verder natuurlijk ervoor gezorgd dat we voldoende reserveonderdelen en gereedschap aan bord hadden. Een koffer vol aan binnenbanden, handels en pookjes, bandenlichters, lampjes, sleutels en natuurlijk de altijd en overal onmisbare tie raps en duct tape.



Marokko, wij komen eraan, Inshallah (als allah het wil).

OKTOBER 2012

Mooie Michelinkaart gekocht van Marokko en het programma ingetekend. Reisboeken erbij om uit te zoeken wat we allemaal willen zien. Martijn zet alle informatie en routes om in Mapsource en het nieuwere Basecamp. Het is altijd een verrassing om de routes daarna naar beide navigatie-apparaten te transporteren en te kijken wat de apparaten er van maken. Af en toe vliegt er een vloek door de kamer. Ik ben benieuwd hoe die routes op de speciaal gedownloade OSM-kaarten uitpakken als we ter plekke zijn. We zullen er vast wel komen.

Kort voor vertrek krijgen we van Ride-on de adressen van de hotels en de door hun gereden tracks. Het zijn fikse routes en we hebben zelf aardig wat high-lights en extra bergweggetjes uitgezocht. Ik voorzie een werkkamp in plaats van vakantie.


Zouden we voldoende geoefend hebben op de onverharde tracks?

NOVEMBER 2012

Aangezien we zo aan het einde van het jaar over een beperkt aantal vakantiedagen beschikken, hebben we gekozen voor de luxe variant. Oftewel wij vliegen naar Malaga en Rob (van Ride-on) vervoert de motoren op een aanhanger naar Spanje. Een week van tevoren brengen we de motoren naar Zelhem Motorport, waar ze later die week op de aanhanger geladen worden. De tassen zijn dus al een week van te voren gepakt, dat geeft een raar gevoel. Aan de ene kant relaxed, aan de andere kant een week lang twijfel of we niks vergeten zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten